Občina Jezersko pripravlja Prometni načrt, s katerim bo postavila temelje dolgoročnega trajnostnega
načrtovanja prometa in izvajanja posameznih ukrepov s tega področja.
Ključni namen je celosten pristop pri načrtovanju prometa in mobilnosti, ki vključuje vsa področja
mobilnosti: hojo, kolesarjenje, javno potniški promet ter različne alternativne oblike mobilnosti, pa
tudi motorni in mirujoč promet ter podporne ukrepe.
Pomemben del procesa je vključevanje deležnikov in zainteresirane javnosti, saj želimo na ta način
pridobiti čim več informacij o stanju in o potrebah ter o predlogih rešitev na področju mobilnosti v
občini in širše. V ta namen je 28.3.2023 v Kulturnem domu Korotan v Zgornjem Jezerskem potekala
delavnica z občankami in občani. Osnovni namen srečanja je bil preveriti različne možne poti –
scenarije za urejanje prometa in konkretne korake – ukrepe za njihovo uresničevanje v praksi.
Da je tema za prebivalce aktualna, je potrdila dobra udeležba. Preko 30 občank in občanov je v petih
omizjih aktivno razpravljalo o prometnem razvoju kraja in ustreznosti predlaganih ukrepov.
Zbrane udeležence je najprej nagovoril župan Andrej Karničar, ki je poudaril pomen sodelovanja
skupnosti v postopku priprave Prometnega načrta. Nato so sledile predstavitve, s katerimi so
izdelovalci prometnega načrta, strokovnjaki podjetij Provia d.o.o. in Locus d.o.o., prikazali namen in
pomen tega dokumenta, postopek njegove priprave in možnosti vključevanja javnosti. Predstavljeni
so bili glavni izzivi in spoznanja iz analize stanja, osnutek vizije ter osnutek ciljev razvoja mobilnosti na
območju občine. V nadaljevanju so udeleženci v kratki razpravi predlagali nekaj dopolnitev, kot na
primer povečanje stopnje varnosti pešcev in kolesarjev in druge.
Organizatorji so opozorili, da lahko vsi zainteresirani svoja mnenja in predloge glede vizije, ciljev in
možnih smeri razvoja z ukrepi izrazijo tudi skozi anketo, ki je objavljena na občinski spletni strani.
Drugi del srečanja je bil namenjen predstavitvi treh scenarijev razvoja mobilnosti v občini, skupaj s
predlogi konkretnih ukrepov. Udeleženci so nato v manjših skupinah presojali predlagane ukrepe po
scenarijih, in sicer na štirih področjih:
(i) hoje in kolesarjenja, (ii) javnega potniškega prometa, (iii) motornega prometa in (iv) mirujočega
prometa. Izbirali so najbolj sprejemljive ukrepe, torej tiste, s katerimi bi bilo po mnenju njihove
skupine možno najbolje rešiti obstoječe probleme ter doseči zastavljene cilje trajnostne mobilnosti.
Razprava je bila razgibana a konstruktivna, mnenja o posameznih možnih rešitvah pa na določenih
temah zelo raznolika. Med udeleženci je bila enotno izražena želja po vzpostavitvi varne kolesarske
povezave na relaciji Preddvor – Zgornje Jezersko. Pri vzpostavljanju novih peš povezav so mnenja
glede umestitve pločnika skozi naselje Zgornje Jezersko in naprej proti avtobusni postaji Štular tudi
po debati znotraj skupin ostala deljena. Prav tako so udeleženci preigravali možnosti vzpostavitve
različnih prometnih režimov na območju Sibirije in prišli do različnih zaključkov. Na področju javnega
potniškega prometa je bil prepoznan potencial v optimizaciji voznega reda in izkazan interes za večjo
frekventnost v določenih terminih. Prav tako je pozitivno sprejeta ideja vzpostavitve »Hop on/hop
off« shuttle prevoza, ki bi zagotovil dostopnost turistično najpomembnejših točk in hkrati omogočil,
da se prisotnost osebnih avtomobilov v največjem sprejemljivem obsegu zmanjša. Kot eden izmed
večjih izzivov na območju je bil že med predstavitvami izpostavljen mirujoči promet na območju. Na
delavnici je bil izražen interes za spodbujanje in razvoj vseh oblik trajnostnih rešitev in podpornih
ukrepov, ki bi zagotovili zmanjšanje potreb po dodatnih parkiriščih. Največ skupin se je strinjalo z
zaprtjem parkirišča v Ravenski Kočni in ureditvijo ustreznega parkirišča pred naseljem Zgornje
Jezersko. Prav tako je v splošnem prevladovalo strinjanje, da na območju ni smotrno obsežno
povečevati skupnega števila parkirnih mest.
Udeleženci so lahko predlagali tudi dopolnitve izbranih ukrepov, ali po potrebi predlagali dodatne
nove ukrepe.
Na kratko je bil predstavljen še peti sklop t.i. podpornih ukrepov, ki se nanašajo predvsem na
promocijo, informiranje in osveščanje o pomenu uporabe bolj trajnostnih načinov potovanj.
Udeleženci delavnice so izrazili strinjanje s predlaganimi podpornimi ukrepi in delili načelno mnenje,
da se tudi te vrste ukrepov v čim večji meri izvaja in nadgrajuje.
Med zaključnimi komentarji je bil še poziv k premišljenemu nadomeščanju avtomobilskega dostopa
do destinacije z bolj trajnostnimi oblikami (npr. po vzoru dobre prakse Postojnske jame), pa tudi
postopnega odmikanja parkirišč vedno dlje od naselja Zgornje Jezersko v smeri doline Kokre in
sosednjih občin (Preddvor, Šenčur).
Pred zaključkom delavnice so poročevalci skupin plenarno predstavili svoj izbor ukrepov. Rezultati
bodo sicer še podrobneje proučeni in predstavljeni v poročilu z delavnice, vendar pa je bilo že iz teh
kratkih poročanj jasno, da so mnenja skupin glede sprejemljivosti posameznih ukrepov precej
raznolika.
V nadaljevanju postopka priprave prometnega načrta bodo zbranim presojam glede sprejemljivosti
ukrepov in ostalim predlogom dodani še rezultati ankete, Vsi pridobljeni rezultati in podatki bodo
obravnavani in ustrezno uporabljeni pri pripravi optimalnega scenarija prometnega urejanja v občini.
Več podrobnosti lahko preberete v Poročilu z delavnice, ki je objavljeno na občinski spletni strani, v
zavihku Dokumenti in objave, Prometni načrt občine Jezersko, povezava:
https://www.jezersko.si/objava/736054. Tam si lahko ogledate tudi vsa do sedaj pripravljena gradiva
in poročila.
Ponovno vljudno vabljeni tudi k izpolnitvi ankete. Anketa je dostopna v digitalni obliki preko
povezave:
https://bit.ly/jezersko-anketa in v Poročilu z delavnice na spletni strani občine. V tiskani
obliki je anketa dostopna v sprejemni pisarni Občine Jezersko, kjer jo je mogoče rešeno tudi oddati.
Anketo je mogoče izpolniti in oddati do 19. aprila 2023.
Pripravile:
Nuša Britovšek, Nina Uršič, LOCUS in Milena Škrl Marega